#40 "Harry Potter i Więzień Azkabanu" J.K. Rowling + MINI QUIZ nr 3




Przysięgam uroczyście, że knuje coś niedobrego.


CÓRKA: Cześć! Kolejny dzień i kolejna recenzja z serii Harry Potter. Nie będę przeciągać i zapraszam do czytania :)

Harry znowu wraca do swojej ukochanej szkoły. Nie jest to jednak powrót o jaki marzył. Dowiaduje się bowiem, że z Azkabanu uciekł pewien groźny morderca. To jeszcze nic, ON CHCE DOPAŚĆ HARRY'EGO! Chce zabić chłopaka, tak jak jego rodziców. Główny bohater oczywiście nie ma zamiaru chować głowy w piasek i się poddać bez walki.

A w szkole? Jak to w szkole. Pojawiły się nowe przedmioty i nowy nauczyciel przed czarną magią. Będzie gorszy od poprzedniego? A może lepszy? Uczniowie nauczą się w końcu czegoś przydatnego? Wszystko wyjdzie w praniu... :)

Harry w tej części sporo dowiaduje się o swojej rodzinie. Poznaje przyjaciół rodziców, dowiaduje się o rodzinnych tajemnicach. Przybliży go to do wizerunku idealnych rodziców czy oddali? Jak zniesie nowe informacje? Dowie się również kto zdradził jego matkę i ojca dla Voldemorta. Po tym zechce się zemścić? A może już nie będzie miał na kim?


Przyjaciele Harry'ego nigdy nie zawodzą. Zawsze są z nim, mimo ryzyka i strachu. Ich przygody często grożą utratą życia, ale mimo to nigdy się nie opuszczają. Tacy przyjaciele to wielki skarb! Młody czytelnik może poczuć się czwartym członkiem "drużyny Harry'ego", ich przyjacielem. Książka niezwykle wciąga w swoje przygody i nie daje od siebie odejść. Jak już zaczniesz czytać, to nie będziesz mógł skończyć... :)

Nie będę Wam tu opowiadać książki, bo to bez sensu. Sami musicie ją przeczytać! :)

Film? Mówiłam, że się zakochałam? Tak, mówiłam tak przy I i II części. Mówię też tak i przy III  i każdej kolejnej. Nie wyobrażam sobie nie obejrzeć którejś z części :) 
Co prawda, ta część wydaje mi się najbardziej mroczna i ciemna. Czy to tylko moje odczucie? :)

Zdziwicie się jak powiem, że POLECAM i film i książkę? Nie? To dobrze! Jestem zachwycona! :)


KSIĄŻKA

FILM

Tradycyjnie na koniec zapraszam na odświeżenie wiedzy z III części serii :)




QUIZ: Harry Potter i Więzień Azkabanu

1. Kogo, Harry spotkał jako pierwszego w Dziurawym Kotle po przybyciu do Londynu?
Znalezione obrazy dla zapytania harry potter i więzień azkabanu gifa) McGonagall
b) Rona
c) Hagrida
d) Korneliusza Knota

2. Kto dostał szlaban na obronie przed czarną magią, którą prowadził w zastępstwie profesor Snape?
a) Harry
b) Ron
c) Hermiona
d) Dean

3. Kto był Strażnikiem Tajemnicy Potterów?
Znalezione obrazy dla zapytania harry potter i więzień azkabanu gifa) Black
b) Pettigrew
c) Dumbledor
d) Lupin

4. Kim jest Syriusz Black dla Harry'ego?
a) ojcem chrzestnym
b) stryjem
c) kuzynem
d) obcym człowiekiem

5. Co jest patronusem Harry'ego?
a) jednorożec
b) koń
c) wilk
d) jeleń

I jak? Znacie wszystkie odpowiedzi? Chwalcie się w komentarzach! :)


A oto odpowiedzi do poprzedniego quizu :)
1. W jakim dziale w Ministerstwie Magii pracuje Artur Weasley?
a) Urząd Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli

2. Co II rok Gryffonów robił na pierwszej lekcji zielarstwa w tym roku?

a) rozsadzali mandragory

3. Kto obchodzi pięćsetną rocznicę śmierci?
b) Prawie Bezgłowi Nick

4. Kto podpisał Hermionie zgodę na wypożyczenie książki z Działu Ksiąg Zakazanych?

a) Lockhart

5. Miecz, którym Harry zabił bazyliszka należał do:
d) Godryka Gryffindora


Macie 100%? A może gdzieś popełniliście błąd? Czekam na Wasze komentarze w tej sprawie :)

PS Przepraszam, że tak długo mnie nie było, ale sami rozumiecie - święta :)

DO NASTĘPNEGO! 


Znalezione obrazy dla zapytania harry potter i więzień azkabanu gif



Cykl: Harry Potter:

Harry Potter i Kamień Filozoficzny | Harry Potter i Komnata Tajemnic | Harry Potter i Więzień Azkabanu | Harry Potter i Czara Ognia | Harry Potter i Zakon Feniksa | Harry Potter i Książę Półkrwi | Harry Potter i Insygnia Śmierci

18 komentarzy :

  1. Harry ❤❤
    Też uwielbiam i film, i książkę ❤❤❤
    Ten moment, kiedy Hermiona uderza Draco jest po prostu super xDDD ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeden z moich ulubionych :D

      Usuń
    2. Mój zdecydowanie też! :D

      Usuń
    3. Poza tym Draco jest bardzo ciekawą postacią. Zawsze coś "napsoci" :D

      Usuń
  2. Jak byłam mała i oglądałam Harrego na tvn'ie to zawsze bałam się tej części, bo była taka mroczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też jak byłam mniejsza to się bałam oglądać :D

      Usuń
  3. Jedna z lepszych części <3
    Uwielbiam film :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie wiem czemu, ale do "Więźnia Azkabanu" mam szczególną sympatię. Gdy już o tym mowa, to przypominam, że jutro o 20;00 na TVN emitowana jest ekranizacja tej części. Będę oglądać, a Wy?
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com
    Podaje link, abyś łatwiej trafił/a na moją stronę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem właśnie i ubolewam mocno, bo nie będzie mnie w tym czasie w domu :(

      Usuń
  5. Jest to zdecydowanie moja ulubiona część, zaraz obok piątej (bo Umbridge <3). I chyba coś w tym jest, że taka chyba najmroczniejsza, pewnie przez Dementorów. Pozdrawiam!
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie na recenzję książki "Krwary orzeł".
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeci tom HP był jednym z moich najulubieńszych tomów z całej serii, bo... SYRIUSZ BLACK! <3 Co do quizu, wielu rzeczy już nie pamiętam, ale te podstawowe na pewno :D!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale szkoda, że Syriusz jak szybko się pojawił, równie szybko zniknął :(

      Usuń
  7. Moja ulubiona część książkowa :) W każdym razie najwięcej razy czytana, bo wszystkie są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń

Świat oczami dwóch pokoleń © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka